Glottodydaktyka i glottoterapia w praktyce szkolnej
II edycję konferencji Festiwal Liter poświęciliśmy przybliżeniu wartości edukacji najmłodszych w duchu wychowania językowego. Prof. Bronisław Rocławski, językoznawca i twórca koncepcji nauki czytania zwanej glottodydaktyką wygłosił wykład inauguracyjny.
Praktyczne wykorzystanie glottodydaktyki i glottoterapii ojczystojęzycznej w pracy logopedy i nauczyciela języka polskiego zaprezentował Kamil Kawczyński, ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Augustyna Słubickiego w Izbicy Kujawskiej oraz Dorota Kamińska, dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Lubieniu Kujawskim.
W dalszej części wydarzenia, doradcy metodyczni Ewa Tadeusz i Emilia Domitrz, w ramach dzielenia się dobrymi praktykami, przedstawiły funkcjonowanie systemu wychowania językowego prof. Bronisława Rocławskiego w Niepublicznym Przedszkolu Pomarańczowa Ciuchcia w Warszawie.
Duże zainteresowanie wzbudził również wykład specjalisty – osoby zajmującej się sztuką kaligrafii – Aleksandry Ćwikowskiej, podczas którego uczestnicy mogli poznać metody wspierające rozwój umiejętności pisania u dzieci poprzez estetykę i precyzję pisma.
Gościem specjalnym była pani Katarzyna Czyżycka, była uczennica szkoły podstawowej, w której realizowany był program prof. Bronisława Rocławskiego.
Po sesji wykładowej, uczestnicy konferencji mieli okazję wziąć udział w warsztatach kaligraficznych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników.
Konferencja była nie tylko okazją do zdobycia nowej wiedzy, ale także przestrzenią wymiany doświadczeń i inspiracji nauczycielskich. Wydarzenie spotkało się z pozytywnym odbiorem uczestników, którzy podkreślali jego wartość merytoryczną i praktyczną.