Online z dyrektorami
15 i 22 kwietnia mieliśmy zaszczyt gościć zdalnie w naszej placówce dyrektorów szkół ponadpodstawowych i podstawowych. W tych dniach odbyły się wideokonferencje Zdalne nauczanie – nowe wyzwanie dla dyrektorów szkół. Poruszone zostały zagadnienia:
- Dyrektor na początku drogi nowej sytuacji epidemicznej.
- Nowe zadania dla nauczycieli – organizacja pracy zdalnej.
- Kontakt szkoły z uczniami i rodzicami.
- Narzędzia do pracy zdalnej.
- Co się udało?
- Potrzeby ze strony placówki edukacji nauczycieli.
Okres zawieszenia działalności dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej w szkołach postawił przed dyrektorami nowe zadania. Dyrektorzy szkół dowiedli, że poszukują rozwiązań, są prawdziwymi liderami zmian, bardzo dobrymi organizatorami, łagodzącymi wszelkie niepokoje.
Podczas e-spotkania dyrektorzy mieli okazję wymienić się swoimi doświadczeniami, problemami, dobrymi praktykami, potrzebami szkoleń. Zwrócili szczególną uwagę na:
- natychmiastowe dostosowanie się szkół podstawowych do zdalnego nauczania– szybkie opanowanie technologii informatycznych,
- zbudowanie dobrych relacji nauczyciel – uczeń – rodzic,
- dostosowanie różnorodnych narzędzi elektronicznych (np. komunikatorów) do potrzeb środowiska szkolnego,
- rozwijanie kompetencji cyfrowych i społecznych,
- stały, dobry kontakt szkół z rodzicami,
- organizacja pracy szkół efektem dobrze zdiagnozowanych potrzeb rodzin i nauczycieli,
- wykorzystanie Kujawsko-Pomorskiej Platformy Edukacyjnej „Edupolis” do realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i integracji zespołów nauczycielskich oraz ułatwienia kontaktów ze środowiskiem szkolnym,
- korzystanie z zasobów e-Szkoły w celu pogłębiania wiedzy z różnych przedmiotów,
- ścisła współpraca nauczycieli, wzajemna pomoc i koordynacja działań,
- uruchomienie, oprócz zajęć edukacyjnych przedmiotowych, zajęć specjalistycznych i rozwijających uzdolnienia uczniów,
- monitorowanie, szybkie decyzje dyrektorów skutkiem autonomii szkół,
- dostosowanie się nauczycieli do obecnych wymogów, związanych ze zdalnym nauczaniem, opanowanie nowych umiejętności cyfrowych i społecznych,
- pozyskiwanie sponsorów, darczyńców (komputery, laptopy, naprawa sprzętu elektronicznego, tablety),
- potrzeba e-szkoleń dla nauczycieli.